Manapság már nagyon sokat lehet olvasni az interneten az autoresponderekről, azaz automata válaszlevél küldő rendszerekről. Ebben a cikkben az alapoknál egy fokkal tovább megyünk és 3 egyszerű lépésben megmutatjuk, hogyan lesz egy már eleve jól működő autoresponderből igazán profi, személyre szabott válaszlevél küldő rendszer.
Azért kell tovább lépni, mert minél inkább személyre szabottan szólítod meg a látogatóidat, annál jobban hallgatnak rád. Az autoresponderek maguktól erre nem képesek, kicsit trükközni kell velük. Itt az ideje, hogy megmutassuk hogyan …
1. lépés: Szegmentáld a feliratkozó felhasználókat
Amikor elkéred az emberek e-mail címét, az mindig legyen egy nagyon egyszerű folyamat. Ha teheted, csak az email címüket kérd. Ha tényleg szükséged van rá, kérdezd meg a keresztnevüket is, és akkor küldhetsz személyre szóló üzeneteket – de semmi többet. Nincs értelme több adatot bekérni, mert több felmérésből is kiderül, hogy ez drasztikusan rontja a konverziós arányt.
Felmerül a kérdés, ha csak egy információval rendelkezel (az e-mail címével), mi alapján tudod szegmensekbe rendezni a közönséged? Több lehetőség is adódik.
Korábbi vásárló. Nézd meg, hogy az e-mail cím szerepel-e az eddigi rendelési listákon, vagyis hogy az illető vásárolt-e már nálad.
Hozzászóló. Ha hozzászólások írásakor a felhasználóknak meg kell adniuk az e-mail címüket, ellenőrizheted, hogy az illető mennyire gyakran látogatja a blogodat.
Közösségi tag. Ha a blogodhoz fórum is tartozik, valószínű, hogy meg fogod találni valahol a felhasználók által a bejelentkezéskor megadott e-mail címek listáját. Ennek alapján pedig kiderítheted, hogy tagjai e a közösségednek.
Teljesen új ügyfél. Ide sorold mindazokat, akik egyikbe se illenek a fenti szegmensek közül. Ők a blogod új látogatói.
2. lépés: Szerkessz minden szegmenshez külön válaszlevelet
A következő lépés, hogy minden szegmenshez külön válaszlevelet kell írnod. Egy új felhasználót például köszönthetsz azzal, hogy megosztod vele a legnépszerűbb bejegyzéseidet. Utána küldd el neki a legutolsó hírleveledet, majd esetleg ajánlhatod neki az egyik termékedet.
Olyasvalakinek viszont, aki már vásárolt nálad, csak azt az anyagot küldd el, amelyet kért, hiszen már benne van a vásárlási folyamatban és visszatérő ügyfél, aki esetleg egy újabb információ után kutat.
Kezdetnek próbáld meg belehelyezni magad az adott szegmensbe tartozó ügyfelek helyzetébe és olyan folyamatot hozz létre, amelyet az ő helyükben látni szeretnél.
3. lépés: Próbáld ki és tökéletesítsd a folyamatot
Innentől kicsit nehezebb a feladat. Itt az ideje, hogy tökéletesítsd az autorespondert, így minden látogató szegmensből a legtöbbet tudd kihozni. A következőket mindenképp vedd figyelembe a próbafolyamatok során:
Megfelelő sorrend, pl. ingyenes e-book -> a legnépszerűbb bejegyzéseidre mutató linkek -> a legutolsó hírlevél -> termék ajánlatok
Az e-mailek kézbesítésének időpontja, pl. munkaidőben/munkaidőn kívül/hétköznap/hétvégén. Fontos, hogy tudd a célközönséged mikor ül általában a számítógép előtt. A cégvezetők máskor olvassák az e-mailjeiket mint a fiatal egyetemisták.
Az e-mailek gyakorisága, pl. havonta, hetente, naponta, óránként. Figyeld a megnyitási és az átkattintási arányt és próbáld megtalálni a helyes egyensúlyt.
Szöveg, Hosszú vagy rövid, információkat tartalmazó vagy vásárlásra ösztönző. Tesztelj, tesztelj, figyeld a kimutatásokat és tesztelj.
Mielőtt belekezdesz győződj meg róla, hogy az e-mail marketing szoftvered képes a futtatott autoresponderekről részletes statisztikát készíteni.
Vigyázz! Ne készíts túl sok szövegváltozatot a próbamenetek során! Gondold el, ha mind a négy szegmenshez három különféle próbaverziót csinálsz, 12 tesztet kell majd lefuttatnod. Ha mindegyik csak 4 e-mailből áll, akkor is 48 e-mailt kell megírnod.
Egy ilyen kis ráfordítás hatására sokkal több olvasódból lesz fizető ügyfél, hiszen mindenkivel a saját nyelvén beszélsz.
Ha csak alig néhányan iratkoznak fel naponta a hírleveledre, akkor is több lesz köztük jövőbeni ügyfél, ha gondosan szerkesztett autoresponderrel szűröd meg őket.
Használd ki cégedben rejlő lehetőségeket a segítségünkkel!
Még ma keresd fel kapcsolattartónkat, aki tájékoztat a részletekről!
Hívd kollégánkat ingyenes tanácsadásért:
Egy munkanapon belül felvesszük Veled a kapcsolatot.