Üzlet a weben

A vonzó céges honlap titkos receptje

Ha Te is azok közé tartozol, akik nem értik, hogyan lehet egy céges honlapra olyan látogatókat csalogatni, akik rendszeresen visszajárnak, akkor eláruljuk, hogy a jó tartalom a siker nyitja.

A kezdőknek gyakran nehéz dolguk van egy új céges honlap tartalmának kialakításakor, így itt az ideje, hogy felfedjük a legjobb praktikákat, amelyek mindenkinek sokat segíthetnek a későbbiekben, aki ilyen feladattal találja szemben magát.

A kiváló tartalom keresőoptimalizálási szempontból is kulcsfontosságú ahhoz, hogy a keresők a találati lista elején hozzák az oldaladat. A több (lehetséges) kulcsszó, a minél részletesebb keresőszavak és az állandóan frissített tartalom arra ösztönzik a keresőket, hogy gyakrabban pásztázzák az oldalt. Az eredmény: aki a te profilodba vágó szolgáltatást keres, téged talál meg elsőként.

Sokan úgy gondolják, hogy a tartalomépítés két legfőbb akadálya az idő és a pénz. Azonban túlzott leegyszerűsítés volna és valószínűleg helytelen is, ha az alábbi rövid összefüggéssel jellemeznénk a jó tartalmat:

Idő + Pénz = Tartalom

Ha a tartalom létrehozásához elegendő is volna némi idő meg pénz, még mindig nem lehetnénk biztosak abban, hogy Értéke is van annak, amit létrehoztunk. Az Érték elengedhetetlen ahhoz, hogy rendszeres látogatókat csalogass céged honlapjára.

Idő + Pénz = a Tartalom Értékére nincs biztosíték

Tartalmat csak azért létrehozni, hogy legyen valami fent a céged honlapján, tiszta energiapazarlás. A mennyiségi tartalom, mint a glosszáriumok és a GYIK aloldalak, növelhetik a honlapod méretét és megkönnyíthetik az oldalak és témák közti kereszthivatkozások létrehozását, viszont ennek alig vagy egyáltalán nincs értéke a felhasználók (vagyis a potenciális ügyfelek) számára.

Mit jelent az értékes tartalom?

Ahogy a neve is mutatja, az értékes tartalom olyasmi, amitől a felhasználók jobban megismerik a céget és a termékeit, és amelynek hatására hamarabb válnak ügyfelekké. Emellett nagyobb valószínűséggel vonzza azokat, akik a honlapodra akarnak hivatkozni, mely linkek nagyban segítik a keresőkben való jó találati helyezést. A (gyakran passzívan) generált linkek értéke még magasabb lesz a keresők számára, mivel választékosan létrehozott tartalomra, megbízható oldalakra mutatnak majd.

Az egyenletből hiányzó változó a Kreativitás. A kreativitás segítségével könnyen színesebbé lehet tenni a tartalmat.

Idő + Pénz + Kreativitás = Értékes Tartalom

Feltételezem, hogy az időd és pénzed neked is véges, így marad az egyetlen változó, a Kreativitás, melyet finomhangolhatsz, hogy ki tudd hozni céges honlapodból a maximumot. Az alábbi tartalomtípusok javítják az ügyfélkör bővítésének, ápolásának folyamatát és ugyanakkor elősegítik a keresőoptimalizálást is:

Cikkek
Blogbejegyzések
Képek
Videók
Webináriumok

A fenti tartalomtípusok mindegyike hozzájárul ahhoz, hogy olvasóid megértsék, hogy ki vagy, mit ajánlasz, miért te vagy a jobb, hogyan oldod meg a problémákat stb. Íme néhány gondolat arról, hogyan használd a Kreativitásodat arra, hogy csökkentsd az értékes tartalom egyenletének Idő és Pénz tagjait.

1. Készíts interjút a munkatársaiddal

A legjobban az interjú-stílusú cikkek válnak be. Állíts össze egy rövid kérdéssort, amelyeket aztán fel lehet tenni az értékesítőidnek, az ügyfélszolgálati munkatársaidnak, a mérnökeidnek stb. A kérdéseket e-mailben küldd el, hogy az illető könnyebben tudjon válaszolni rájuk. Szerkeszd, formázd és rakd fel a honlapodra.

Azért, hogy a folyamat rövid idő alatt végbemenjen, találj minél több embert, akik hajlandók beszállni a kérdőív projektedbe. Az ilyen cikkek betekintést nyújtanak céged életébe és a látogatók fejében gyorsan kialakul a bizalom, ha látja, hogy egy olyan céggel van dolga, ahol kiváló emberek dolgoznak.

2. Írj blogbejegyzéseket ágazatod szakértői segítségével

Csakúgy, mint a cikkeknél, használd az interjú formát a blogod tartalmának bővítéséhez. A blogbejegyzések esetében messzebbre is tekinthetsz, mint a céged munkatársai, megkérheted például az ágazat szakértőit, hogy nyilatkozzanak érdekes témákkal kapcsolatban. Mindazonáltal ne felejtsd el, hogy az ily módon készített blogbejegyzések egyfelől rengeteg időt takarítanak meg neked, az általuk készített tartalom valószínűleg nem olyan hasznos az ügyfélkör bővítésének és ápolásának szempontjából (vagyis nem olyan értékes.)

A nagy különbség a blogbejegyzések és az újságcikkek között az, hogy a blogbejegyzéseknek nem kell olyan hosszúnak és mélyrehatónak lenniük, mint az újságcikkeknek, ezért ha a kérdéseket és a válaszokat blogbejegyzések formájában teszed közzé, még több időt takaríthatsz meg. Arról nem is beszélve, hogy a blogbejegyzésekhez hozzá tudnak szólni a látogatók. Ha folyamatosan figyeled a közönség véleményét, még tisztább képet kapsz arról, hogy ki is a célközönséged.

3. Készíts beszédes képeket a keresők számára is

A vonzó céges honlap tartalmának titkos receptje:
Egy internetes oldal segédanyagokat tartalmazó aloldalán, vagy az oldal bármely másik lényeges részén kitehetsz képeket az általad használt termékek működéséről, az előállított kimenetről, valamint közeli képeket a termék tulajdonságairól – és minden képhez rendelhetsz külön aloldalt (vagy csoportosítsd őket téma szerint).

4. Gyárts olcsón termékbemutató videókat

Időt és pénzt takaríthatsz meg azzal, ha diákoknak adod ki a feladatot vagy pályázatot írsz ki. A videóknak nem kell különösebben kreatívnak lenniük vagy nagy értéket képviselniük az eladás szempontjából. A termékbemutató videók értékes tartalomnak számítanak, mivel növelik az esélyét annak, hogy potenciális ügyfeleid beljebb kerüljenek a vásárlási folyamatban.

Megpróbálhatod több, rövidebb részre osztani a termékbemutatókat. Ha kisebb egységekben mutatod be a videókat, könnyebben fenn tudod tartani a felhasználók érdeklődését és így a tartalmad is hosszabb életű és hasznosabb is lesz.

5. Tarts webináriumokat

Webinárium alatt olyan élő webkonferenciát érts, ahol egy böngésző segítségével az interneten keresztül léphetsz kapcsolatba a hallgatósággal (nézőkkel), és ezen a felületen élőben tudsz videó és audio kapcsolatot létesíteni velük. Ha már létrehoztál egy webináriumot, akkor tedd minél könnyebben hozzáférhetővé a tartalmát a honlapodon és töltsd fel őket több videómegosztó oldalra is, mivel így a keresőmotorok sokkal többször érintik az oldaladat, bőven visszahozva az időt és pénzt, amelyet korábban befektettél.

Ugyanúgy, mint a videók esetében, nagyon hasznos lehet, ha a webináriumok tartalmát több, kisebb részre bontod. „Fejezeteket” is készíthetsz a webináriumból, amelyeket egyenként külön oldalakra teszel fel. Készíts egy rövid összefoglalót arról, hogy milyen előnyökkel jár a felhasználó számára az egyes részek megtekintése. Ezzel a tartalommal elérheted, hogy a keresőmotorok a kívánt gyakorisággal mutassanak a honlapodra.

A kreativitás határtalan. Az idő és a pénz nem. Ha jutalmazod az alkalmazottaid és üzleti partnereid kreativitását, olyan értékes tartalmat tudsz létrehozni, amely mind keresőoptimalizálási szempontból, mind pedig az ügyfelekkel való kapcsolattartást illetően hasznos és egyben a későbbi tartalom létrehozásának folyamatát is megkönnyíti.

 

Még ma keresd fel kapcsolattartónkat, aki tájékoztat a részletekről!

Ingyenes tanácsadásért hívd kollégánkat:

Vagy add meg telefonszámod, és visszahívunk:

Kezdhetjük a munkát?

Kattints az alábbi gombok egyikére,
és írd meg nekünk álmaid projektjét:

Egy munkanapon belül felvesszük Veled a kapcsolatot.